Laatste maandje alweer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Milou Bekkers - WaarBenJij.nu Laatste maandje alweer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Milou Bekkers - WaarBenJij.nu

Laatste maandje alweer

Door: miloubekkers

Blijf op de hoogte en volg Milou

30 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Nog maar een maandje en het grote avontuur zit er alweer op!

Ik begin vandaag even bij het laatste. Gisteren (Zaterdag 28 april) zijn papa, mama, Joris, Jasper en Dennis weer naar huis vertrokken. Ze zijn hier twee weken geweest. We hebben een hoop leuke dingen gedaan met zijn alle, maar aangezien ik gewoon overdag moest werken. Heb ik ze vooral veel 's avonds gezien. Ik had twee extra vrije dagen genomen zodat ik wel wat vaker bij ze kon zijn. Mijn weekenden waren dus dinsdag woensdag en donderdag. Het was heel gek om ze allemaal na zo'n lange tijd weer te zien. Omdat ze een lange reis achter de rug hadden, had ik bedacht om maar lekker pizza's te gaan halen bij de pizzaria. We hebben daar nog even wat zitten kletsen en zijn daarna op tijd naar huis gegaan zodat ze op tijd konden gaan slapen.

Het was gek, om aan het werk te zijn, terwijl je familie zo dicht bij is. Iedere avond zijn we daar gaan eten. Het idee was dat iedereen omstebeurt een keer zou gaan koken. Dus dat deden we, we hebben veel verschillende lekkere dingen gegeten!:) Was heerlijk, dat er toch weer gekookt wordt voor je, en natuurlijk bekende gerechten van thuis! :)
In de weekenden zijn we een dagje naar playa lagun geweest, hebben we wat gesnorkeld en natuurlijk van het zonnetje genoten, verder zijn we naar klein curacao geweest met z'n 6e. Het was leuk om er voor de tweede keer naar toe te gaan! We hebben veel gesnorkeld, zijn naar de bootwrak gelopen, en de vuurtoren. Natuurlijk hebben we schildpadden gezien en geaaid! We zijn lekker een dagje punda ingegaan om daar een beetje rond te snuffelen. En eindelijk was het zo ver!! We gingen met dolfijnen zwemmen! Het was een geweldige ervaring, wel heel vreemd om het een keer van de andere kant mee te maken, je weet precies wat je moet doen. Maar het was echt super! Ik ben blij dat iedereen er van heeft genoten! Verder zijn we nog naar de grote knip geweest en Shete Boka. Voor mij was het niet veel bijzonders meer omdat ik er natuurlijk al een keer geweest ben, maar het is leuk om dingen aan iedereen te laten zien. Donderdag avond zijn papa en ik samen gaan fotograferen. Het is hier al vroeg donker dus konden we al vroeg op pad! Het was super gaaf en hebben veel mooie dingen vast gelegd!
Vrijdag avond zijn we omdat het de laatste avond was met z'n alle uit eten geweest, en hebben we afscheid genomen van elkaar. :(

Stef en ik hebben eindelijk ons duikbrevet gehaald afgelopen woensdag! We waren er al een tijdje mee bezig. Theorie was al een tijdje binnen en de eerste duik was ook al weer een tijdje geleden, Stef had de eerste duik onwijs veel last van haar oor gekregen, dat was heel vervelend voor haar! We hadden de volgende duik afgesproken, maar eenmaal daar aangekomen wilde onze duikinstructrice toch dat Stef eerst naar de dokter zou gaan voor dat de volgende dook gemaakt werd. Wij naar de dokter, net op dat moment van de dag was de stroom uitgevallen, dus de appartatuur die er normaal voor gebruikt werd kon niet gebruikt worden. Dan maar op een andere manier. Zo nuchter als de mensen hier zijn zei de dokter 'ik denk wel dat het goed is, je mag gewoon duiken'. Stef heeft pilletjes gekregen voor haar slijm, en we hebben een nieuwe afspraak gemaakt voor onze volgende duik. Eindelijk het was zo ver! De laatste duiken gingen we maken. Het is zo mooi duiken, het is echt geweldig! :D Nu ik dit eenmaal gedaan heb vind ik snorkelen zo saai! Haha! :)

Op een avond gingen Stef, Jarvi en ik wat drinken bij Milles! Hier hebben ze allemaal (bord) spelltjes die je kan spelen, dus wij zo fanatiek als we zijn; TWISTER! Haha wat hebben we gelachen, de tijd vloog en ineens was het half 2. We bedachten ons dat we nog wel even naar een ander tentje konden gaan. Daar aangekomen (heel stuk lopen!!) hadden we alle drie honger, maarja waar vind je midden in de nacht (onder tussen half 3) iets waar je kan eten. Ja hoor Jarvi had een goed idee; we lopen naar Danny's is niet zo ver en is een amerikaanse tent dus die is 24 uur per dag open! Nou oke, wij hup daar naar toe, maar we bleven maar lopen en lopen en lopen, en we waren er nog niet. Uiteindelijk waren we er, en ja hoor hij was open! Heerlijk wat gegeten, alleeeeen toen kwam het volgende; we moesten ook nog heel dat eind terug lopen!
En het kon goed zijn dat de pontjesburg open zou gaan en we dus niet meer terug konde naar de overkant. Naja, toch maar die kant op gelopen, en ja hoor bijna bij de pontjesbrug, gaat hij open. Als we zoude gaan rennen hadden we het niet gerend, dus dan maar hopen dat de goede vlag er hangt en hij maar voor de helft open zou gaan. Gelukkig was dit het geval en konde we eindelijk naar onze auto! Uiteindelijk waren we om 5 uur thuis, en hebben we een geslaagde nacht gehad!! :)

Ik heb nog zoveel meer leuke dingen gedaan! Het is zo veel om allemaal op te noemen!:)


De foto's voeg ik van het weekend toe! We gaan nu namelijk even eten bij het plein café. Morgen na het werk Koninginnedag viereeeen! En dan hebben we weekend. Dus dan zien jullie de foto's vanzelf wel verschijnen!

  • 01 Mei 2012 - 12:06

    Petri Bekkers:

    Wij hebben genoten van onze 2 weken op Curacao, genoten van het heerlijke weer, de dolfijnen, de leuke strandjes, Cabana en van elkaar, heerlijk!!
    Kijk nu uit naar 26 mei, de dag dat je thuiskomt, zal voor iedereen wennen zijn, maar dat komt helemaal goed!
    Een dikke knuffel van me xxmamaxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 13813

Voorgaande reizen:

20 Januari 2012 - 25 Mei 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: